Bilplåt & billackering

 

  • Bilplåtslageri
  • Billackering
  • Bilplastreparationer
  • Rostreparationer
  • Stöldskador
  • Krockskador
  • Försäkringsskador
  • Glasarbeten , vi byter glasrutor och lagar stenskott.

Kindwalls-209

Vi har fullt utrustade plåt- och lackeringsverkstäder med kunnig personal, redo att utföra kvalitativa arbeten med full garanti, just för dig. Vi är specialiserade på plåt och lackeringsskador med korta leveranstider.

Vi har storleken, erfarenheten och flexibiliteten att ge dig full service inom plåt- och lackeringssektorn.

Våra verkstäder är lätt tillgängliga, med strategiskt bra lägen i närheten av pendeltåg, tunnelbana och bussar.

 

Kontakta oss!

  • I Bredäng, tel.: 070-538 36 47 vardagar 7.00-16.00
  • I Veddesta, tel.: 070-5375236 måndag-fredag 7.00-17.00

Behöver du blankett för skadeanmälan? Den hittar du på ditt försäkringsbolags webbsida.

Våra verkstäder är anslutna till Kontrollerad Bilverkstad – KBV, Motorbranschens Riksförbund – MRF samt till LUPIN-Plåt.
LUPIN-Plåt är Länsförsäkringars kvalitets- och miljöcertifiering av de bilverkstäder som reparerar kundernas bilar i samband med skador på fordonen. Certifieringen har målet att förbättra miljön, säkerheten och kvaliteten på reparationerna samt att effektivisera dem.

Vi är även IF certifierade och det innebär att If ger sitt fulla förtroende till Kindwalls verkstäder genom hela handläggningen av skadan vilket i sin tur gör att ärendet får en kortare beslutsväg och att besked kan ges snabbare till dig som kund.

Så här går det till vid en skadereparation:
  1. Boka tid för skadebesiktning – När du fyllt i Skadeanmälan kontaktar du vår skadeverkstad för en skadebesiktning. Ta med skadeanmälan, vi förmedlar den till respektive försäkringsbolag. Blankett för skadeanmälan hittar du på ditt försäkringsbolags webbsidan. Har du råkat ut för inbrott, stöld, viltolycka, parkeringsskada eller skadegörelse så krävs alltid en polisrapport. Den skickar du in till ditt försäkringsbolag.
  2. Skadebesiktning – Du och en besiktningsman gör nu tillsammans en skadebesiktning av bilen, besiktningsmannen uppmärksammar dig även på andra eventuella åtgärdsbehov på bilen som du erbjuds att köpa och få åtgärdade vid reparationstillfället. Därefter gör vi en kostnadskalkyl. Kalkylen och bilder på skadan skickas till ditt försäkringsbolag för godkännande. Samtidigt bestämmer vi datum för reparationen.
  3. Dags att lämna in bilen – Vi har nu fått godkänt från försäkringsbolaget och fått hem de förbeställda reservdelarna (nya alternativt begagnade där så är möjligt enligt försäkringsbolagens villkor). Vi har också planerat för reparationen. Vid större och svårare skador riktas och mäts karossen i riktbänk. Vi åtgärdar nu också de arbeten utöver skadereparationen som du eventuellt beställt.
  4. Begagnade reservdelar – Försäkringsbolagen vill att begagnade reservdelar används när det är möjligt, allt för att hålla ner kostnaderna och gagna miljön.
  5. Skadade plastdetaljer – Plastdetaljer kommer om möjligt att repareras. Skälet är miljöhänsyn.
  6. Lackeringsavdelningen – Lackering är nästa anhalt där skadan rostskyddas, grundmålas och lackeras.
  7. Slutmontering – Bilen går nu från lackeringen tillbaka till skadereparatören för montering av alla detaljer som lister, strålkastare, dörrhandtag med mera.
  8. Slutkontroll – När bilen är klar gör vi vår egen kvalitetskontroll samt kontrollerar att allt är utfört enligt den specifikation vi fått godkänd av försäkringsbolaget.

kbv-logo

mrflogo